“Psychonauts” e un joc ciudat, diferit de tot ce ati putut intalni pana acum, care se desfasoara intr-o tabara de copii cu puteri paranormale, in care acestia ajung sa traiasca o aventura nebuna plina de ghidusii, agenti secreti paranormali si un strop de romantism pentru a face totul mai interesant. Desi jocul are radacinile in jocurile 3D in care trebuie sa sari de la o platforma la alta, faptul ca vei intalni puzzle-uri si ca Tim Schafer si-a pus amprenta la creatia lui “Psychonauts” va transforma acest joc in ceva inedit si prea captivant pentru a putea fi ignorat. Personajele sunt ciudate si amuzante datorita unor personalitti atent conturate, iar povestea nu va inceta niciodata sa starneasca zambete. “Psychonauts” nu si-a pus in gand sa reinventeze jocurile cu navigatie de la o platforma la alta, insa e destul de original in fiecare aspect al sau pentru a fi considerat ceva demn de incercat.
Inima lui “Psychonauts” este Razputin (sau Raz), un copil ce abia isi poarta capatana uriasa pe gatul subtire, care poarta ochelari de sportiv si are puteri paranormale. Acesta se strecoara in tabara de vara care se intampla a fi locul de antrenament al agentilor secreti paranormali, psychonautii. Raz a fugit de acasa tocmai pentru a deveni si el unul din ei. Cu anumite retineri, este acceptat in tabara (chiar daca numai pentru o zi, pana cand vor veni parintii sa-l ia acasa) si nu dureaza mult pana incep sa aiba loc lucruri inexplicabile in tabara. Raz si ceilalti copii isi dau seama ca toti au acelasi cosmar in fiecare noapte, iar interferente paranormale au loc la fiecare pas. Nu dureaza mult pana creierele copiilor incep sa dispara rand pe rand, lasand in urma lor trupuri fara inteligente, aparent obsedate de televizor. Ca erou al jocului, Raz trebuie sa dezlege aceste mistere si sa demascheze conspiratia din spatele acestor evenimente.
Initial, “Psychonauts” pare a fi un joc cu sfarsit deschis, mai ales ca odata ce patrunzi in tabara te poti plimba liber, poti vorbi cu personajele prezente acolo sau le poti asculta dialogurile traznite. Ceea ce au de spus nu este cel mai important aspect al jocului, acesta fiind reprezentat de faptul ca le poti explora mintile acestor copii paranormali, fiecare din acestea reprezentand un nivel, fiecare diferit de celelalte. De exemplu in capul antrenorului Oleander, un tip foarte strict si cu un caracter profund militar si disciplinat vei intalni un peisaj distrus de razboi si plin de explozii continue, acoperit de plante formate din munitie si, din motive care nu reies imediat, multa, foarte multa carne. Mai poti intra in mintea unui paznic numit Boyd Cooper, un om obsedat de conspiratii si de un individ numit “Laptarul”. Peisajul din creierul lui se aseamana unui oras al anilor ’50, cu o multime de oameni suspecti imbracati in trenciuri, care incearca sa te convinga ca sunt simpli muncitori, ingrijitori de spatii verzi, vaduve triste, chair daca obiectivele lor sunt mai mult decat evidente. Totul este CIUDAT, dar, in acelasi timp, UNIC!
Doua minti nu pot fi asemenea in “Psychonauts”, nici in ceea ce priveste gameplay-ul in in privinta aspectului estetic. Desi jocul nu e foarte greu, macar nu se repeta nici scenele, nici dialogurile pe care le auzi. Obiectivele tale sunt unice de fiecare data. De exemplu, intr-un nivel va trebui sa joci un joc ciudat impotriva proiectiei imaginare a lui Napoleon. Va trebui sa-ti reduci dimensiunile pentru a patrunde in mintile oamenilor si pentru a strange cele necesare cauzei nobile pentru care te zbati, pentru ca mai apoi sa revii la forma initiala, cu posibilitatea de deplasare. Mintile oamenilor se dovedesc a fi locuri pline cu adevarat de nebunie. Intr-un nivel te vei gasi intr-un oras spaniol aglomerat, iar un taur te va urmari. Datorita vaiertatii bogate oferite, “Psychonauts” atinge un nivel de calitate rar intalnit in industria jocurilor.
In plus, acest titlu nu ascunde doar sariturile de la o platforma la alta, ci si puzzle-uri interesante de rezolvat, precum si batalii in care trebuie sa folosesti puterile paranormale ale lui Raz. La inceput ai la dispozitie doar lovituri fizice, dar, pe masura ce strangi obiecte imprastiate atat in lumea reala cat si in cea mintala, Raz poate obtine puteri de telekinezie, pirokinezie, levitatie, invizibilitate si clarviziune. Aceste abilitati ii permit lui Raz sa-si croiasca usor drum prin lumea jocului, dand foc sau mutand obiectele care il incurca.
Aventura principala a lui Raz nu e extrem de lunga, insa tot iti va lua 10-15 ore pana la final. Totusi, daca esti un ciudat care nu se multumeste pana nu strange tot ce e de strans, pana nu descopera toate secretele ce trebuie descoperite si pana nu termina un joc 100%, cu siguranta iti va lua mult mai mult pana vei termina cu experientele paranormale din “Psychonauts”.
Se cunoaste cu adevarat ca la acest joc s-a muncit 4 ani, intrucat rezultatul e pe masura muncii, fiecare moment parand a fi atent regizat si gandit, atent creat si conturat pentru placerea jucatorului. Oricine e in cautarea unei aventuri nebunesti intr-un joc impresionant conceput si cu o poveste captivanta va gasi aceste aspecte din plin in “Psychonauts”.
Imagini din JOCUL: Psychonauts (PC)
Trailere din JOCUL: Psychonauts (PC)
Urmăreşte trailerele din jocul Psychonauts (PC) şi vezi care este acţiunea. Dacă îţi place cumpără acum jocul de pe gamemag.ro
gamemag.ro face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor din aceasta prezentare. Rareori acestea pot contine mici inadvertente: fotografia poate contine accesorii neincluse in pachetul standard, unele specificatii pot fi modificate de producator fara preaviz, preturile pot fi modificate de furnizori fara preaviz sau pot contine erori de operare. Nu toate produsele sunt pe stoc; in cazul in care unele produse comandate sunt indisponibile sau au alt pret decat cel la care ati facut comanda, veti fi anuntat inaintea trimiteri comenzii.
Test Drive Unlimited este un GT / Street Racing Game, fiind unul dintre cele mai realiste jocuri ce se incadreaza in aceasta categorie. Jocul contine peste 70 de masini: Lamborghini, Ducati, Aston Martin, Mercedes, Saleen, Shelby, Jaguar, etc. toate fiind licentiate. Exteriorul masinilor cat si interiorul este detaliat la maxim. Jucatorul poate sa-si personalizeze masinile dupa bunul plac folosindu-se in exclusivitate de catalogul producatorului fiecarei masini.
Seria Medal of Honor si-a creat multi fani de-a lungul timpului, însa acum face o miscare asteptata de ceva timp. Al doilea razboi mondial a fost lasat în urma, iar producatorii s-au orientat spre conflictele moderne. Pentru a putea concura cu seria Modern Warfare, cei de la EA din Los Angeles au mutat câmpul de lupta în Afganistan. Jucatorul va intra în pielea unui luptator din unitatea Tier 1 Operator, trimisa acolo unde nicio alta unitate speciala nu s-ar descurca. Evenimentul Video
Game Awards 2009 a fost ales de EA pentru a lansa primul trialer din Medal of Honor. Jocul
va fi lansat pentru PC si console undeva în toamna lui 2010.
Cand ne-am apucat sa reinventam Medal of Honor, am vrut sa ramanem fideli realismului si respectului pentru soldati, dar sa aducem actiunea in razboiul de astazi”, a declarat Greg Goodrich, unul dintre producatorii acestui joc.
Medal of Honor este produs tot de studioul din Los Angeles al Electronic Arts, dar multiplayer-ul va fi dezvoltat de catre DICE, cei responsabili pentru seria Battlefield.
Succesul inregistrate de Max Payne 2 este cu siguranta o rampa de lansare pentru cel de al treilea joc al seriei.
Rockstar Games si Take-Two Interactive Software au promis ca vom avea jocul pe rafturii in iarna acestui an,cel tarziu in decembrie.
Jocul "incepe un nou capitol din viata justitiarului Max Payne. Produs de catre Rockstar Vancouver, Max Payne 3 ne va spune povestea unui fost politist, care in prezent activeaza ca detectiv intr-o lume inghitita de coruptie, agitata si extrem de violenta. Jucatorul va intra in pielea lui Max Payne, care incearca sa isi razbune familia ucisa. Producatorii promit un joc de actiune intensa dar si o noua directie a firului epic din Max Payne.
Imaginea omului tulburat, cu chelie si barba, imbracat neglijent reprezinta o noutate pentru cel de-al treilea titlu al seriei.El isi va infrunta inamicii in favelas-urile din Sao Paolo, considerate unele din cele mai periculoase cartiere din lume.
Max Payne 3 va continua povestea incheiata in cel de-al doilea titlu al seriei. Actiunea va avea loc la Sao Paulo, la 10 ani dupa evenimentele din Max Payne 2, eroul principal Max fiind serios imbatranit, chel, barbos si dependent de calmante cu un plus insa la cinism, caracteristica indispensabila eroilor trecuti de prima varsta. Vadit afectat dupa incheierea conturilor cu cei de la NYPD si parasirea mediului sau natural, New Yorkul, Max o duce din rau in mai rau, prins ca intr-o capcana intr-un oras al violentelor si al varsarilor de sange. De partea lui sunt doar armele si instinctele de luptator care il vor sluji în cautarea adevarului si a unei portite de iesire din lumea in care a intrat.
Sega si Sports Interactive anunta ca cel mai nou joc din seria Football Manager va fi lansat pe data de 30 octombrie pentru PC, Macintosh si intr-o versiune speciala pentru consola Playstation Portable. Football Manager 2010 va include o sumedenie de imbunatatiri fata de predecesorul sau, navigarea va fi usurata, iar informatiile receptionate de la meciuri vor fi mai usor de interpretat.
Va exista un nou sistem de tactica, o interfata imbunatatita si odata cu aceasta versiune isi va face debutul unealta de analiza a meciurilor.
Cele mai importante imbunatatiri fata de versiunea anterioara vor fi urmatoarele:
Optimizare - un an de optimizare (cel putin asa zic producatorii), care va duce la rularea mai rapida a jocului, il va face mai usor si mult mai “user-friendly”.
Motorul grafic 3D imbunatatit – s-a mai lucrat la AL, s-au adaugat 100 de animatii noi, terenul de joc va fi mai aratos, iar per total meciurile vor fi mai realiste.
Statistici avansate pentru fiecare meci – acum vom avea posibilitatea de a vedea unde a centrat, pasat, sutat, etc fiecare jucator de pe teren, astfel vom afla punctele slabe sau forte ale echipei noastre sau adverse.
O noua interfata – in FM 2010 vom avea o interfata diferita fata de jocul din 2009. Va fi bine sau rau? Din capturile de ecran nu ne puteam da seama, asteptam versiunea demo.
Un nou sistem de tactici – ca si la interfata s-a facut o “revizie generala” si la sistemul de tactici. Bineinteles pentru fanii mai vechi ai jocului au pastrat si obtiunea de a-l folosi tot pe cel vechi.